A.D.: 30 Październik 2024    |    Dziś świętego (-ej): Łukasza, Urbana, Augusta

Patriota.pl

Prawda zawsze zwycięża, bowiem zawsze to, co zwycięża jest prawdą.
Gabriel Laub

 
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Błąd
  • Nieudane wczytanie danych z kanału informacyjnego.
  • Nieudane wczytanie danych z kanału informacyjnego.

Motoryzacja

Na dwóch kołach. Subiektywnie o polskich motocyklach – WSK. Cz. 2

Drukuj PDF

Ważną datą w historii polskiego przemysłu motoryzacyjnego był rok 1966, w którym zamknięto Warszawską Fabrykę Motocykli. Gdzieś za ministerialnym, czy komitetowym biurkiem zadecydowano o zupełnej zmianie produkcji w Warszawskiej Wytwórni. Budynki, park maszynowy i częściowo pracowników przejęły Zakłady Optyczne. Cały dorobek techniczny WFM została zaprzepaszczony. Prototypy motocykli i skuterów oraz opracowania dla sportu przekazano klubom motorowym, skąd rozpłynęły się bez śladu. PZO jeszcze przez jakiś czas montowała WFM-ki, wykorzystując podwozia, znajdujące się w magazynach i silniki produkowane w Nowej Dębie. Od tej chwili Świdnik stał się centrum produkcji polskich motocykli. Przyczyniła się też to tego decyzja w tym samym roku o zaprzestaniu produkcji innego polskiego motocykla, „Junaka”, w Szczecinie.

Więcej…
 

Na dwóch kołach. Subiektywnie o polskich motocyklach – WSK. Cz. 1

Drukuj PDF

Tags: Hobby

Motocykl. Słowo to budzi wiele skojarzeń, często skrajnych. Jedni upatrują w nim i jego użytkownikach zbiór nieszczęść wszelakich lub wiążą z nim nadzieje dla rozwoju polskiej transplantologii. Inni wręcz przeciwnie: jako sposób wyrażenia swojej osobowości lub jako odskocznię od monotonii dnia codziennego. Nie inaczej było 50 czy 25 lat temu, kiedy motocykliści byli postrzegani jako straceńcy gnający na złamanie karku przez wieś. Motocykl sprawiał, że w kraju epoki Polski Ludowej, szarej i nijakiej, życie mogło nabrać choć trochę kolorów...

Więcej…
 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama


stat4u